måndag 22 augusti 2011

Bygga bygga bygga..





Nu är andra och sista gjutningen slutförd på bottenvåningen. Nu börjar man verkligen se att det är ett hus:) så roligt. Det gick bra att gjuta, men jag fick verkligen vara med och känna hur det är att jobba mot klockan. Det var bara pappa, J och Jag.. det tog längre tid än vad jag trodde så jag blev tvungen att dra och hämta barnen på dagis. Då var gjutningen färdig men alla järn var inte i så vi fick verkligen kämpa. Första varvet på gjutningen hade redan börjat brinna så det var stenhårt:( 
Ha ha jag ler åt det i nu i efterhand men jag och J hade någon het diskussion där någon gång. Jag ger så lätt upp när det inte går som jag vill, och J ger instruktioner och tillrättavisningar i oändlighet... Stackars våra nya grannar:)



 


                            






Nu har Pappa och J börjat med de bärande innerväggarna, det är som med allt som skall byggas på höjden.. det går ganska lätt att göra de första varven sen när man måste börja ha ställning och klättra så blir det dessto jobbigare. Den här veckan har pappa börjat jobba igen och jag och J har semester. Barnen har börjat på dagis så nu skall det JOBBAS...

Sov gott/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar