torsdag 17 mars 2011

Dålig uppdatering..

Bygglovet är beviljat:) Tog bara en och en halv vecka till vår stora glädje. Vi lämnade in bygglovet digialt via kommunens hemsida så vi fick också svaret via mail. Nu är vi i full gång med kalkyler och hämta in offerter från olika fönster och värme leverantörer.
Älskar ju inredning och att skapa men det är väldigt jobbigt och ta dom här besluten. Vad ska de vara för golv, hur ska drömköket se ut. Jag slits mellan att vilja ha det vitt och avskalat, men vill ändå lyckas få det
mysig, trivsamt och ombonat. Ja det blir en stor utmaning. Blir mycket och stora fönster, gardiner är ju inte riktigt min grej. Men kan tänka mig hänga upp maffiga enfärgade längder kanske:) hi hi

Har fastnat på Bloggen Villa stoor som har mycket som jag gillar. Framförallt har hon fått mig att våga pröva betonggolv igen. Misslyckades i min hall, det ledde till att vi la på klinker. Men att leja bort det till någon som kan det där och vad jag förstår är det en hel del jobb med behandlingen, slipning och sen måste ett lack el vax läggas på. Jag ska forska vidare i det, mamma och pappa vill också ha det, men vi är båda överens om klinker i badrummen och tvättstugorna. Helt knäppt men det blir 5 badrum. Jag och J har ett i vårat sovrum, ett till barnen/gäster kombinerad tvättstuga, japp det blir en utmaning.
Mamma och pappa har varsin liten toa med dusch och sen skall vi ha gemensamt gym och spa på ca 30 m2.
ÅÅå jag vill flytta in nu:)

Nästa steg är byggmöte med kommunen, arkitekten, konstruktören, byggherren och kvalitetsansvarig sen blir det utsättning och grävning. Finally blir det dags att gjuta grund, först då börjar det kankse kännas som att vi är på gång med vårt skapande av drömhuset:)  /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar