onsdag 2 mars 2011

Mycket man borde göra..

Nu är det lite mer än 1 vecka sen vi lämnade in bygglovet. Så nu är det bara att vänta, inbillar jag mig iallafall. Mamma och Pappa har åkt utomlands på golfsemester så det har inte varit så mycket hus snack de senaste dagarna. Istället har det varit skidor för hela slanten.
I fredags åkte vi upp till min kära vän Sara i Mora för att jag på lördagen skulle åka tjejvasan. Det fanns stunder under loppet som jag kände att det här gör jag aldrig om, men när jag efter 3 tim och 47 min passerar mållinjen så började redan tankarna snurra om hur jag ska lägga upp träningen inför nästa års tjejvasa. En sån härlig folkfest!

Vi borde väl ägna mer tid till att fundera kring huset. Jag är lite fundersam över hur det inte har blivit riktigt som jag önskat. Jag har hela tiden haft sån stark önskan om en tvättstuga, klädkammare, badrum och sovrum i en avdelning. Älskar tanken på att slippa bära runt tvätt, men som det är ritat nu så ligger tvättstugan i barnens del av huset. I ett ganska litet utrymme skall både tvättstuga, toa/dusch och groventre in.
Jag ser ingen annan lösning just nu men vi får se. Jag börjar inse att även om man ritar sitt eget hus så kan man inte få allt precis som man vill ha det, man får göra avkall på en del saker.
Snart är det dax att visa lite ritningar, jag har fösökt lägga upp dom men det blir så liten skala så det syns för dåligt. Skall försöka ändra formatet, men tills dess.. ha det gott! /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar