torsdag 17 mars 2011

Rolig diskussion kring städning..

Jag har en längre tid försökt övertyga J om att vi ska anlita en städhjälp. Jag vet att det kostar en del men jag känner att det är värt det. När båda jobbar mer än heltid (eftersom jag har salongen också) och inte orkar städa i veckorna när man äntligen ca 20.30 även fått Kevin att somna. Men hur tråkigt är det inte att ägna helgerna till nåt så tråkigt som städning när man bara vill hänga med familj och vänner.
Så resonerar iaf jag. Men J har hela tiden varit motsträvig, så jag har väl hintat lite, ja men städa du då.
Han skall from denna månad börja jobba en helg i månaden så då får han tre lediga vardagar istället och då tycker han att han kan städa då. Ja denna diskussion är lite i luften just nu.

Så till dagens händelser. Jag tycker att J är super duktig som nästan varje dag hinner hämta båda barnen och ha maten på bordet tills jag kommer hem från jobbet. I dag hade han till och med hunnit dammsuga, skura golven och städat köket jätte fint. Men till saken hör att jag kom hem från jobbet, hälsade och pussade på barnen satte mig vid bordet och börja äta. La inte ens märke till hur fint han gjort, när han kommenterade det kände jag mig riktigt usel. Ha ha lite som en man. Kankse dumt sagt men det är så typiskt att män inte ser att man städat eller klippt sig och sånt.

Efter middagen är J tvungen att åka tillbaka till jobbet för att hjälpa till att stänga. Först när han åkt ser jag hur fint det är i köket, att det blänker ur hoarna, att han tömt diskstället. Flera saker som han inte bryr sig om men som han vet är viktigt för mig. Då får jag mer dåligt samvete och skickar ett sms om hur fint det är och hur glad jag är, då får jag till svar.

-J´s allastäd. 1 ligg i veckan innan rutavdarget. Efter Rutavdrag varannan vecka... puss.

hihi kan inte annat än le:)

Dax att gå ner i källaren och tvätta vidare, så himla lägligt att tvättmaskinen la av mitt i Nellys magsjuka.
Snacka om tvättberg där nere. Imorgon ska jag ut med jobbet, Hamburgerbörs och REA show, det blir trevligt:)! J ska upp till Mora med en vän för att gå på hockey och ha trevligt över helgen, får se vad barnen och jag hittar på. Sov så gott! /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar