söndag 10 april 2011

Tittat på kök.

Hej, idag började dagen med en snabb familje frukost. J blev hämtat 08.00 för att åka till tomten och jobba. Just nu försöker de hitta den rätta höjden på polen. (Utan nåt seciellt laser verktyg som rekomnderas vid såna saker, men men:) Mamma kom över för att se efter barnen en timme när jag skulle ut och cykla med en vän. Första förberedelserna inför tjej vättern. Usch va motvind det va, måste verkligen ha en annan cykel. Men insåg att det är inte det enda som skall inhandlas inför detta spektakel. Måste ha en hjälm, cykelbyxor och ev ett par speciella handskar. Snart min födelsedag;) tur det!!

På eftermiddagen blev det en tur till Kvik, det va lite roligt för det första visningsköket de hade, var nästan precis som vi tänkt oss. Det blir en tur dit någon kväll för att rita ett kök tillsammans med dom, så får vi äntligen nåt att gå efter.

Just nu är jag sååå himla sugen på en tur till fjällen. Jag vet att alla är så glada att snön är borta och så, det är jag med. Men det är nu det är som finast till fjälls tycker jag, inte så kallt och mycket sol. Skulle vara kul om kev fick prova åka den här vintern så tar vi kanske en hel fjällvecka nästa vinter. Lite mer välplanerad, vilket i och för sig inte verkar vara vår grej... att planera saker.

Pappa blir 60 om tre veckor och det är oxå en grej som verkligen inte är planerad. Han är mest koncenrerad på husbygget och vill inte åka någonstans. Han kanske vill ha en fest, men lite sent att få tag i en lokal nu, känns som att det blir för många med både vänner och släkt hemma hos dom. Ja där är vi, jag och syrran tänker så det knakar på hur vi skall göra.

Ska försöka byta designen på bloggen känns lite vintrig nu när blommorna sticker upp ur marken en efter en.
Härligt med vår! Vilket innebär en massa trädgårdsarbete. Fy att sånt man gömmer under snön måste komma upp sen.. trodde att lövhögarna som jag inte orkade ta u i höstas skulle trollas bort där under men icke sa nicke, alla ligger kvar och väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar