torsdag 28 juli 2011

STANNA UPP!!

Ibland måste VI stanna upp. Kan tänka mig att det är fler än jag som har det lite jobbigt varje dag.. ständiga frågan, vad ska vi äta idag? Nu när det är sommar och semester så lyxar man till det och fyller bordet med lite extra delikatesser. Vi passar på att göra en massa kul med barnen och vänner..

Nu mitt i husbygget står man inför så otroligt många val, hus skall köket se ut, vilka luckor, färg på väggar, vilka fönster, dörrhantag, leverantörer, kakel och klinker mm mm.
Vill nästan kräkas när jag slår bort mina egna tankar och försöker föreställa mig att jag levde i en annan del av världen och hur det är att leva utan mat och undra om ens barn skall överleva nästa dag...

Ingen av oss borde ha undgått vad som sker i östra Afrika just nu. Det har inte regnat på länge, på vissa håll är det värsta torkan på 60 år. Omkring tio miljoner människor befaras drivas mot en svår hungersnöd på grund av torkan.

 
Jag brukar ofta känna mig så maktlös, vill hjälpa men vad kan jag göra?

Genom inspiration från andra bloggare Hellberg Coaching & Inspirationsblogg , www.millaflower.blogspot.com så kom detta inlägg till. VI kan gemensamt sprida vidare budskapet att det är viktigt att hjälpa - om vi alla kan ge en slant, kan vi gemensamt bidra.

Du kan läsa om katastrofen här hos Röda Korset.  

Där kan du ge ett bidrag Online och på andra sätt, tex:
via BG 900-8004 eller PG 900 800-4. Märk betalningen "Torka".
Via sms:a AKUT TORKA till 72 900 för att skänka 100 kr.


Du kan läsa om katastrofen hos Rädda Barnen och hur de aktivt hjälper.
Där kan du ge bidrag via Rädda Barnens katastroffond, eller via:
Sms: skicka 10KATASTROF (10 kr) eller KATASTROF (50 kr) eller BARN (200 kr) till 72950.
Plus/bankgiro: 902003-3. Ange "katastrof".

Jag har bidragit nu utmanar jag dig att hjälpa med en summa efter din egen förmåga och plånbok. 


Jag hoppas ni är fler där ute som kan känna samma sak - att vi alla är medmänniskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar