fredag 17 februari 2012

Äntligen över...

Nu har magsjukan härjat i familjen i 1 vecka.. 6 av 6 möjliga har varit dåliga, men nu är alla på benen igen. Nu har jag lämnat barnen på dagis, varit och tränat.. dax att få nåt gjort på bygget. Känns som att vi står och stampar lite, vi har handlat duschväggar, tvättstugeinredning, skjutdörrar mm, men vi kan inte sätta in nåt för att golven inte är färdiga. Pappa har pratat med såna han känner som skall flyta golven och lägga matta och så men de har väl antagligen alldeles för mycket jobb så de har inte dykt upp än:(
Men vi håller tummarna för att det snart blir gjort så att det kan börja flyta på igen.

Igår ringde försäkringsbolaget och sa att besiktningsmannen utlåtande var att det är en fuktskada och att vi kan anlita en byggare och börja riva. Jag skall ringa till firman som pappa jobbar åt och lägga upp ett ärende. I onsdags åkte jag och pappa och handlade duschväggar på Ikea, då sprang vi in en repa på Chilli också.. är sååå sugen på nya matsalsmöbler. Det här va det jag tittade på.



Det här vita bordet var det riktigt bra pris på tillsammans med 6 svarta skinnstolar som var jättesköna. Det var bra att det hade en iläggsskiva och att det endast var ett stort ben på mitten under bordet. Jag gillade att det var högblankt MEN det var inte riktigt vitt, bredvid de andra borden såg det gult ut, så det blev inga möbler. Ja det är tidigt att kolla på möbler till huset, men saken är att jag vill byta ut matgruppen i ek som vi har i gamla huset inför visning, dom passar inte in.










Den här såg riktigt skön ut.. kan inte drömma om att jag ska få nån tid över att bara kunna ligga i en sån möbel:) men det får tiden utvisa.



Kram kram/M

1 kommentar:

  1. Hmm - säkert jobbigt att vara mitt i ett bygge...
    Man får tänka på hur bra det blir när det är klart :)

    SvaraRadera