söndag 26 februari 2012

Sakta sakta går vi framåt..


Igår isolerade Jörgen barnens rum, verkar inte vara nå kul att jobba med men jag antar att vi sparar massor med pengar genom att göra det själva och inte ta hit någon som sprutar in isoleringen.







Här är en bild tagen från köket mot mammas och pappas vardagsrum. Golvet är praimat (hur det nu stavas:) och ska flytas på måndag. Nästa vecka skall det läggas stora grå klinkersplattor, det kommer nog ta ett tag att lägga, det viktigaste är att lägga färdigt köksdelen så att köket kan börja moteras. Takgips är bara satt till hälften för att vatten skall dras i taket till öppna spisen.





Bild från spa, det fönsterpartiet som vi inte moterat än för att vi skall ha någonstans att ta in större grejer igenom. Jag hade redan möblerat och inrett spat i mitt huvud men det visade sig att det var fler som hade åsikter, kanske lite mer praktiska sådana. Det har visat sig på sista tiden att det inte bara är jag som bestämmer;) hmm får försöka vänja mig vid den tanken... 






Bild innifrån mot hallen. J har kämpat på och skruvat och limmat hela spångolvet på loftet.  Skönt och kunna bocka av något som klart:) Funderar på vad vi ska lägga för golv sen däruppe. J vill ha mysmatta, men jag har röstat ner det för att det är ganska opraktiskt där man skall vara och pyssla, klippa och klistra. Nej ett lättstädat golv får det bli..






Har fått en mindre trevlig offert på golvslipning av betonggolvet, de vill ha 1050 m2. Då gav jag upp på mitt betonggolv, men jag har läst runt lite och skall nog försöka höra mig för med flera firmor. När man läser om det på internet så har flera betalat mellan 200-400 m2 och det känns ju mycket bättre. Någon som har något tips om en bra firma? 

Imorse åkte mamma och pappa till spanien, de skall åka och spela golf och vila från bygget. Så nu får vi själva hålla i alla trådarna här hemma, hoppas att det flyter på. Idag ska vi åka till skridskoskolan båda två med barnen:) Mys!!

Ha en bra dag!! /M

1 kommentar:

  1. Hej Maria!

    Vad kul och se bygget. Ska bli kul och följa =)

    Ha d!
    Kram

    SvaraRadera