torsdag 20 oktober 2011

Ofattbart!! Så overkligt,,


Mitt förra inlägg var ju en artikel, som var hemsk.. men idag på min väns facebook sida tog jag även del av den filmen som fångats med kameran vid vägen.. Anledningen till att jag sitter här kl 24.00 är att jag verkligen inte kan sluta gråta och sova är bara att glömma. Jag varnar verkligen för att se filmen, min sambo vägrar, och jag mår kasst efter att ha sett den.. men jag är inte sån som kan blunda. Nu sitter jag här och undrar hur jag ska förändra världen????? TIPS? Detta skall vara vår byggblogg, men men nu får den fungera som min ventil..

Jag skall börja med att jobba med min familj, mina vänner, min omgivning. Alla bör visa medkänsla, låt gamla, sjuka, barn och gravida sitta på tåget/bussen när du själv är fullt kapabel att stå. Låt de som håller på att kissa på sig gå före i toakön fast du själv är rätt nödig. Ge någon som ser ut att behöva en hjälpande hand när du passerar, fast du har brottom. Ge de som står med bössor för olika organisationer, säljer tidningar vid centrum och butiker några kronor iallafall, det har alla råd med. Jag tycker att det är hemskt att så många går förbi människor som säljer eller samlar in till något utan att ens ge dem så mycket som en blick, det är som om dom inte fanns.
 Jag kanske är helt ute och cyklar och har kommit ifrån den hemska videon, men saken är den att jag vill att alla skall våga bry sig, visa MEDKÄNSLA!!
Jag förstår INTE människorna i videon som inte "SER".!

Nä efter en sömnlös natt så går jag nu in och tar bort länken till videon. För er som vill se går det ju att söka upp den, men jag rekommenderar inte att se den.. man blir sååå illa berörd. Samtidigt som jag vill ha det ogjort så känns det ändå som att jag lärt mig något av det. Vill bojkotta KINA!
Såna tankar har jag väl haft många gånger förut, men nu blev dom bara starkare.

Ser ju att folk varit in och titta på inlägget, varför kan ingen reagera, tycka nåt, dela dina tankar med mig. Har haft ett långt samtal med syrran, känns skönt att ha henne, hon är så bra!
Hon sa att om det kan vara till någon tröst Maria, så har detta pga att det filmades skapat en viktig debatt, det kan betyda att nästa flicka räddas..

Hon är vis min syster, hon berättade också om lite från en resa till Afrika som hon gjorde med Röda korset för många år sedan. Om kvinnor som tog hand om barn som saknade familj mm, de turades om att passa barnen och försökte ge dom mat och kärlek. Det finns godhet i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar