torsdag 19 maj 2011

Herregud va mycket arbete det är innan man kan gjuta...

Det tar tid! Men kära pappa och J är duktiga, dom sliter på sina jobb, hem och äter och jobbar vidare på tomten fram till läggdags. Man kan säkert bygga grund på flera sätt men jag gör på min pappas begäran en dokumentation av de olika moment vi gör. Som kantform har vi palikka element som väggarna också skall byggas i.


Nu vet J hur man gör när man najar:) Det va tidskrävande om nåt.


Dräneringsröret med singel och matta över.






Kvällens arbete var att gjuta små kullar, ha ha jag vet inte vad det kallas. Det skall iaf hjälpa till att få ett jämt och fint golv på nåt sätt. Det får jag väl lära mig i morgon då det är dags att gjuta.





Barnen ville gärna hjälpa morfar att blanda betong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar