måndag 30 maj 2011

Nu ska det grävas..

Nelly redo för lite jobb på tomten..




Våran goa kille, plockar en gammal maskros på ängen.. blundar och blåser, så hör jag honom säga  - åå jag önskar att Felix va här.. ( Hans bästis:)

Här är den sista biten av grunden som nu äntligen är ett minne blott. Imorgon skall det köras några lass till Högbytorp, undrar just vad notan blir för det, men men det måste göras.


I helgen var J på golf weekend med några vänner så jag och pappa jobbade på tomten. Jag rensade upp efter förra veckans trädfällning men den här stocken blev lite för tung för mig;)



Nu är garaget och poolen i rätt höjd för första gjutningen. Betongbilen är beställd till onsdag.


Här har grunden stått



Stooora grävaren är på plats, imorgon skall det grävas för huset.



Barnen tyckte att det va jätte skoj idag när de fick turas om att gräva med morfar, sen hur lätt det var att köra och försöka gräva fram elsladden utan att kapa den med barn i knät, det struntar väl dom i:)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar