torsdag 5 maj 2011

Utsättning

 Förra veckan var några här från kommunen och satte ut vart och på vilken höjd huset ska stå. Vi har faktiskt undvikit tomten ett tag, har inte varit så roligt när tankarna mest upptas av hur vi kunde missbedömma oss så på arkitekten och hur vi kunde gå in i det hela utan en tidsplan och budget, så korkat. Jag har varit i kontakt med Villaägarna, kommunens konsumentvägledare, flera arkitekter mm, så det känns som att jag har lite mer kött på benen nu. Vi har bestridit fakturan, men ingen respons, så vi får se vad som händer.
Angående vad jag skrev om digitalisering i ett tidigare inlägg, så har jag förstått nu att det är ju så man ska ha ritningarna nu för tiden, då förenklas jobbet jätte mycket. Men felet kanske var att arkitekten inte kunde ritat huset från början på datorn, det hade besparat många timmars arbete. Vi ska inte stå för hans oförmåga att göra sitt jobb. Med facit i hand så tror jag faktiskt att han inte skulle ha åtagit sig det här jobbet. Han skall vara så proffisionell och erkänna att han inte har kompetensen, spelar ingen roll att man varit arkitekt på pappret i 30 år. Nog om det:)




Har inte dunderkoll, men tror inte att det är så mycket kvar att göra på garagegrunden innan den kan gjutas.

Förberedelserna för poolgrunden börjar också bli färdiga.

Våra fina tulpaner utanför dörren. Jag blir så glad när jag öppnar dörren och ser dom där färgstarka blommorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar