tisdag 20 september 2011

1 v efter min tidsplan..


Länge sen nu igen..  Jag är hopplös. Men en mysig familjemiddag förra helgen slutade med att Nelly välte ett glas vin över datorn som i det här huset tragiskt nog alltid stod (notera stod) på köksbordet. Nu är den död och begravd. Men gissa om jag hoppa av glädje när killen på "data magikern" sa att hårddisken gick att rädda. Allt som betyder nåt i datorn för mig är ju alla foton, men som sagt dom finns nu i tryggt förvar:)
Nu står jag här med en ny dator, en vit Msi all in one, Tuch screen dator, har inte lyckats få igång det trådlösa tangentbordet så det tar ju lite tid att skriva på skärmen m pekfinger valsen. Men den är SNYGG! :)

Här ser ni min far armera m kattfötter, har jag hört dem kalla dem för. På dem ska de lägga ut armeringsmattorna. Nu förbereds det för fullt med armering, genomföringar för avlopp, vatten, el, ventilation mm. De har skurit ut för trappan och det va inte det lättaste. De har mätt och ritat och gjort om och fixat, pga att balken inte hamnat riktigt rätt så kunde inte trappan börja där det va tänkt. Men det blir nog bra man får vara öppen för lite ändringar under byggets gång. Som det ser ut nu så ligger vi 1 v efter tidsplan.






Jag fick stå med tigersågen och såga palikka. Dom skall bli kantform runt hela valvet. Apropå ändringar så har vi blivit rekommenderade att inte gjuta in golvvärmen i valvet. Det blir 20 tjockt så värmen skulle inte komna till sin rätt. Jag såg min dröm om betonggolv försvinna långt långt bort. Men jag vill inte ha det på bekostnad av värmen. Det går ju senare att flytspackla de golv/rum vi vill ha betonggolv i men det blir ju inte direkt billigt. Det är ännu en av de kostnader vi inte räknat med. Men det lägger vi lite på framtiden. Nu håller jag tummarna för att det flyter på nästa vecka då är vi snart uppe och även kan gjuta första gjutet på andra våningen:)



Måste sticka in en bild på vår stora "lilltjej"..


Som snart fyller 2 år och som har fått både humör och attityd så man blir mörkrädd.
Det blir allt oftare hon intar denna protest ställning när det inte blir precis som hon vill.


Dax att sova..
SOV GOTT!  /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar