tisdag 27 september 2011

Kvälls besök på tomten..

ÅÅå nu händer det grejer. Pappa och J jobbar på för fullt för att kunna gjuta på fredag. Ikväll har de jobbat med att sätta dit avstängarna, plåtarna och börjat sätta dit stämp. (50 stycken står och väntar.) Jag mamma och barnen åkte dit efter min kund ikväll, tänkte hjälpa till men som många gånger förut, känns mer som att vi stjälper. Bättre att hålla barnen ur vägen. Det blev en liten skogs promenad istället.
Igår beställde jag resten av palikkan till huset 35 buntar. De kommer imorgon el på torsdag. Kul, sen är det bara sätta fart:)  Fick en tidning av svärmor i helgen, Privata affärer, där stod det mycket om att köpa byggvaror utomlands. Jag har ju varit sugen på en tripp till Polen länge, och efter att ha läst den tidningen blev jag inte direkt mindre peppad. Fattar inte men tydligen är till och med Ikea billigare, man kan tex spara 40% på att köpa sitt kök där. Vi ska ju ha två till huset så det blir ju en del pengar att spara, kan behövas. Vi får se hur det blir, men det skulle vara kul om jag och J kunde åka en ons till sön och shoppa loss:)

Lite bilder från ikväll..




Oj klockan har passerat 23, inte bra.. dax att sova/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar