söndag 8 juli 2012

Färdigputsad fasad..


Så skönt att huset är färdigputsat och alla plåtdetaljer färdiga. Nu skall sockeln fixas och målas i någon grå nyans. Pappa och J håller på att fästa solpanelerna på taket och sätter upp den panel i takfoten som jag hann måla innan olyckan. Dom underbart snygga Diplomat dörrarna som jag beställt finns att hämta ut på Hornbach men det är ingen som har tid att hämta dom:( ... och jag ligger där jag ligger. Vi väntar på fästena och stolparna till glasräcket på loftet, tydligen så är det säkrast att färst sätta upp stolparna för att vara säker på att det blir rätt mått på glaset.

Vi skullle behöva hyra grävare igen och gräva ner rör från stuprören för att leda bort vattnet och göra höjderna på tomten lite mer så att de stämmer. Att göra färdigt poolen denna sommar är bara att glömma, ha ha jag kan ju ändå inte bada.. nä nu är jag orättvis. Det hade ju varit jättekul för barnen, men nu är det som det är. Gör man poolen så måste vi ju göra trall eller sten runt om också annars går det ju inte så bra att använda.
Nej vi har ju redan gett upp tanken på att bli färdiga med vår våning före inflytt så vi skall satsa på att få ordning på loftet och flytta in där istället. Fast det blir ju problem med trappen så jag vet faktiskt inte hur vi ska göra?????







Nu måste jag leta vidare efter vilket golv vi ska ha på loftet, J väntar på beslut:) .. Nåt positivt med att vara invalido är att jag hinner leta efter grejer till bygget på nätet. Hmm igår såg jag extreme home makeover, handlade om en familj med en 8 årig cancersjuk liten tjej, det behövs då kände jag på en gång... det är inte alls synd om mig..

Tack och hej;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar