söndag 22 juli 2012

Ytterdörrar och solpaneler..

Hej, måste bara passa på att visa våra ytterdörrar. Jag är så himla nöjd. Dörrarna är köpta på Hornbach och är av märket Diplomat, modell Alma och Mikaela. Me like:)!

Under entre taket var det tänkt att vi skulle ha träpanel. Nu putsades den ytan också så att det inte ser så ofärdigt ut tills vi har tid att sätta panelen där. Men jag tror att vi kommer att ha det så här några år, det ser inte så tråkigt ut som jag trodde att det skulle göra med allt vitt. Nu är jag i full gång med att planera trädgården. Roligt men väldigt svårt. Vi skall mest göra grovplaneringen av massorna i höst, i vår sätter vi igång med trädgården på riktigt.












Här ser ni hur solpanelerna är utplacerade på taket. Jag var väldigt skeptisk från början, jag tror säkert att de kommer göra nytta men jag trodde att de skulle synas mycket och förstöra, att de tillsammans med paranbolen skulle göra att det såg lite "space ship" aktigt ut på taket. Men det syns knappt så jag är hel nöjd:)                                 





Här kom bästa grannen Bosse med på bild, tyvärr gamla grannen... för om vå månader när vi måste flytta ur vårat gamla hus så kommer vi att sakna världens bästa grannar...  Men jag är säker på att vi kommer hålla kontakten iaf.

Nu ska jag lägga ut lite annonser på blocket, dax att börja sälja saker som vi inte behöver ha med oss i flytten.

Nu är det "bara" sex veckor kvar med kryckorna, två är avklarade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar